Revell Shelby Mustang GT 350H 1:24 autó makett (2.rész)
A műszerfal
Sziasztok.
Mint előző cikkemben olvashattátok, megépítettük a blokkot, alvázat, felszereltük az első és hátsó tengelyrészt beépítve a motort, és felszereltük a kipufogót.
Ezt követi a leírás szerint is a műszerfal összeállítása. Nem tartalmaz sok lépést de azért igyekszem kitérni a részletekre.
Először is kivágjuk a műszerfal, lényegében egészét a keretből. Kicsi csiszolgatást követően már kezünkben is van az egész elem. Ennél az elemnél a leírás fekete és szürke festék 50-50%-os keverési egyvelegével írja le az elem festését. Én eszerint is tettem. 2-2 csepp festék a két színből, majd jól összekutyul és már kész is. Lehet festeni.
Én a teljes felületet ecsettel festettem meg, 2 rétegben alapozás nélkül. Általában nem alapozom külön az elemeket, eddig nekem bevált, hogy több vékony rétegben viszem fel a festéket. 2, maximum 3 rétegben tökéletes fedést érek el így is. A króm elemek közül ki kell vágni az óracsoportot.
Eddig nem említettem de mivel a krómozott elemek csak fehér műanyagok amik kaptak egy króm bevonatot így ahol kivágjuk a keretből ott fehér színű műanyag lesz. Én erre vettem egy AK Chrome metál, alkohol bázisú festéket, hogy ezeket a részeket lejavítsam, hogy ne rontsa esetlegesen az összképet.
Az óracsoport kivágását követően azt egyből be is ragasztottam a festett műszerfalba, bár itt elkövettem azt a hibát, hogy később könnyebb lett volna a mérőórák matricáit felragasztani úgy ha külön van.
Minden esetre beragasztás után van egy picuri elem amit én fordulatszámmérőnek titulálnék, de maradjunk a valamilyen óra elnevezésnél.
Tehát a valamilyen órát kivágva, lefestve a rajz jelöli, hogy a műszerfal közepére kell tenni, de kijelölt helye nincs, és más rajzokon sincs, hogy milyen pozícióba kéne lennie, így én a műszerfal közepére szereltem fel.
Ezután jöhetett a kormány agy (nem tudom, emlékeim szerint így hívják, elnézést ha tévedek). Ez egybe van az irányjelző karral ami egy igen vékony műanyag így arra érdemes vigyázni. Itt azért meglepő, hogy ez az igen vékony műanyag rész nincs elvetemedve vagy deformálva a többi elemhez képest, úgyhogy ez kellemes csalódásként ért.
Ezt megfestve a műszerfalból kiáll a kormányoszlop aminek a végén megtalálható az illesztéshez szükséges kis pöcök. Na ez volt talán az első ilyen illesztés ahol nem volt szükség sorjázásra.
Mehet is fel a kormány agy és már vágtam is ki a kormánykereket.
A kormánykerék festését követően felragasztottam azt is a helyére.
És hát akkor jöjjenek a matricák. Mivel még soha nem dolgoztam makettel ilyen szinten, nem hogy ilyen matricákat ismerjek így segítséget kellett kérnem ennek használatában. Én ugye a megszokott hagyományos matricát ismertem eddig...tudod...megfogod, lehúzod, ragasztod. Na ugye ez nem ilyen. Ennél a kívánt matricát ki kell vágni a lapról majd langyos vízbe tenni pár másodpercre. Én kb 25-30 másodpercre raktam vízbe ahogy tanácsolták, egészen addig amíg kivéve a vízből, újbeggyel meg nem lehet csúsztatni a hordozó felületen.
Ezután csipesz és jöhet a játék. Próba 1. Egész szépen sikerült elhelyeznem de szerettem volna kicsit igazítani. Természetesen túl egyszerű lett volna ha nem mászik vissza a csipeszre így segítségül hívtam egy nagyon apró szőrű ecsetet ami segített a helyreigazításban.
Teszem hozzá iszonyat hasznosnak bizonyult mert ezt követően már csak kisebb és kisebb matricák jöttek így nagy segítség volt két kézzel berakni a helyére.
Matricázást követően én késznek tekintettem, és várom, hogy belekezdjek az utastérbe, úgyhogy amint az elkészül folytatása következik...
A Makettet továbbra is meg tudod nézni, vásárolni az alábbi linken:
Revell Model Set Shelby Mustang GT 350 H 1:24 autó makett 67