2024. nov 20.

Revell Shelby Mustang GT 350H 1:24 autó makett (1.rész)

írta: Gál Balázs
Revell Shelby Mustang GT 350H 1:24 autó makett (1.rész)

Sziasztok.

Na egy újabb makett projekt került elkezdésre ami az előző Revell hajót követi. Ezt a bejegyzést több részből tervezem elkészíteni, ahogy haladok a projekttel úgy fogom megosztani veletek a lehető legrészletesebben a menetet, véleményemet és észrevételeimet.

Kezdjük is a csomaggal ahogy azt már megszokhattátok tőlem.

A makett egy "kezdő szett" formájában érkezett meg a munkaasztalomra. Kívülről egy szép kép fogad minket az autóról. Felette 4db az autó kifestéséhez szükséges festéket találunk - a későbbiekben erre a festékre és mennyiségre külön kitérek de maradjunk egyenlőre annyiba, hogy közel sem elég a makett teljes kifestéséhez még a gyári leírás szerint sem - továbbá egy két oldalú ecsetet és egy tubus ragasztót.

67242r.jpg

A kiegészítőket tartalmazó hátlap külön levágható, levehető a makett dobozáról ami egy karton lap igazából és műanyag zsugorlap alá vannak ragasztva. Ezt nyugodtan tépjük szét és reptessük meg valamilyen irányba ahol nem lesz útba.

Bontsuk ki a makett dobozát. A dobozban nem egy hanem több csomag is fogad minket. A makett különböző részei szépen szétválogatva műanyag keretbe fröccsöntött elemenként. Ezek között megtalálható az alap műanyag színű elemáradat és a már előre felület krómozott elemek kisebb tárháza is.

Szépen külön csomagolva a karosszéria és a gumiabroncsok, külön az ablakok és külön minden más.

Természetesen ehhez is kapunk egy összeszerelési útmutatót, újrahasznosított papirra nyomtatva, középen könyvnek vagy inkább vékonyka füzetnek összetűzve.

Mielőtt bele kezdünk a zacskók vadállat szerű szétcafatolásába, inkább türelemre intek mindenkit és üljünk le a "gyártó véleményét" átlapozni.

Első oldal, biztonsági előírások....blablabla....egészen a szükséges festékekig. Na és ha ide jutottunk már érteni is fogjátok, hogy miért mondtam, hogy fontos vissza térni a a festék mennyiség és darabszám témára.
Az itt leírtak szerint több mint 10 különböző festékre van szükségünk a makett, valóban teljes kifestéséhez.
Na most akkor...mit tehet ilyenkor az ember, természetesen elmegy és felkeresi a gyártó honlapját, kinézi a megfelelő kódszámot és megpróbálja beszerezni a makettjéhez a festékeket. Igen ám!! De a gyártó honlapján a makett kifestéséhez szükséges festékek 90%-a már nem rendelhető.

Szerencsére az én esetemben már elég széles festékpalettával rendelkezem - előzőekben már olvashattatok egy részéről- így kreatív ember lévén egy kreatív hobbyhoz méltóan kikerestem a saját repertoáromba azokat a színeket amikkel ki tudom váltani a gyáriakat. Teszem hozzá nekem nagy segítségemre volt az "Inventory" nevű telefonos applikáció amit ingyen le lehet tölteni Androidra és IOSre is az árúházaikból.

Ezt követően kezdjünk is bele a makett kezdeti lépéseibe.

Az első rész amit összeépítünk a motor blokk, váltó együttese, további néhány kisebb elem kíséretében. Az elemeket a keretből igen könnyű kiszedni, van olyan ami egy kisebb mozdításra is elválik az illesztési pontnál. A motorblokk kidolgozása részletes, sorjákról nem igen lehet beszélni és az illeszkedések egészen megfelelőek. Talán az anyaga kicsit lágyabb mint a hajóé volt de hát ez nyilván nem befolyásol semmit.

img_1765.jpg

Érdemes megfontolni a motor összeépítése közben, hogy mit mikor festünk ki mert akadnak a későbbiekben olyan részek amik nagyban akadályozzák bizonyos részek megfestését.

Egyik komolyabb probléma itt jött velem szembe előszőr ami a szerelést illeti. Nagyon felszínes és nem egyértelmű a leírás. Csak hogy konkrét példával szolgáljak:
Az Önindító motor csak egy kis ábraként jelenik meg a rajzon amit egy nyillal mutat a blokknak azon oldalára ami az ábrán nem látszik...de a továbbiakban egy képen se... de még a dobozon se....konkrétan sehol amiből a jó ember fia rájönne, hogy mégis hova a búbánatos ×××××× megy az a rohadt motor. Szerencsére én szereltem már pár autót éltemben így tudom, mégis mit hajtunk meg, de most ezt elmondom nektek....A VÁLTÓRA KELL RÁRAGASZTAN, a blokk irányából. Ha ezt már képtelen volt valamilyen értelmes módon jelezni a gyártó, gondoltam segítek vele.

Tovább haladva a következő részünk - ha a blokk részén már áthaladtunk a leírás szerint - az alváz lesz. Az alvázat is könnyedén ki lehet vágni majd picit sorjázni a vágási részeknél, majd lehet is festeni. Ezzel különösebben nincs mit variálni, sima, egy színű az egész. Én továbbra is ecsettel festettem meg így nekem kicsit több időt vett igénybe, de egyenlőre még ezzel érzem magam komfortosan. Nézzétek el nekem.

Az alváz festése után jöhet a motor tartó első rész amin rajta van a kerékagy is. Na itt már azért akadtak anyag beli hibák. A keretből szépen ki lehet vágni és megtisztítani a vágási feleslegtől, festeni és gondolná az ember, hogy szépen csak be kell ragasztani a lyukakba....deeeee nem. Sajnos itt a kis pöckökön melyek a pozícionálás miatt mennének a kis lyukakba, egyszerűen képtelenek bele menni mert minden kis pöcöknek konkrétan makkja van öntési sorjából vagy hibából és hiába paszírozod, forgatod, erőszakolod vagy versz rá kalapáccsal, az istenért se fog bele menni. Így vagy előre szépen megpróbálod lefaragni vagy mint én, lecsíped onnan aztán lapjával ragasztod. Nekem ez utóbbi módszer simán bevált.

img_1768.jpg

Ha ez fent van, lehet illeszteni a blokkot. A krómozott része jön lefelé, ami azért annyira szintúgy nem egyszerű mert a leömlőtől elég nehéz bejátszani a helyére. ( Kis apró észrevétel. A leömlő sem egyértelmű a rajzon, a króm szelepfedél alatti részhez kell ragasztani, szépen megül ott a helyén, ott már egyértelmű.) A blokkot is ragasztottam a helyére majd jöhetett a következő lépés a kipufogó. Én egy színű, ezüstre festettem az egészet, ahogy az egy normál autónál is lenne, majd felraktam a makett eddig elkészült részére. Ismét egy kis probléma. A kipufogó deformáció vagy valami hatására, rohadtul nem megy olyan könnyen a helyére mint kéne. 4 pöcök ismét ami vagy találkozik a lyukaival vagy nem. És ismét a makkok a pöckök végén. Ezen felül a kipufogók végén lévő csövek végeit illeszteni kell a leömlő csöveivel. Ez utóbbi ismét problémás a vetemedés miatt de itt még bőven kell legyen türelmünk hiszen a makett összerakásának töredékénél tartunk. 

Jöhet a hátsó híd. Ez összesen 3 db-ból áll. Itt nem részletezném de ugyan úgy figyelni kell a kis pöckökön lévő makkokra és lyukakra, én itt is volt ahol levágtam inkább és felület ragasztottam.

img_1769.jpg

Ezután a műszerfal fog következni de azt majd a folytatásban részletezem. Remélem kedved lelted írásomban és várod a folytatást.

A makettet az alább található linken találod és tudod megrendelni:

Revell Model Set Shelby Mustang GT 350 H 1:24 autó makett 67

Szólj hozzá

shelby mustang makett auto szett revell unboxing Tapasztalat Makett